Buket Uzuner Düşsel Roman Türünün Önemli Temsilcisi

Buket Uzuner’in sanat anlayışı ve eserleri

Türk edebiyatının son döneminde yetişen başarılı sanatçılardan biridir. Konu seçimi ve konuyu anlatış tarzı bakımından edebiyatımızda özel bir yer edindi. Geniş bir okur kitlesine seslenen ve hakkında pek çok edebi tartışma yürütülen önemli bir yazardır.

Buket Uzuner, çeşitli kurumlarda akademik çalışmalar yürüttü. Akademik yaşamı bıraktıktan sonra yabancı dil, turizm ve reklam sektörlerinde çalıştı.

Düşsel romanlarıyla ünlenen sanatçı, fantastik türde eserler vermiştir.

Klasik konulardan, günlük gerçekliklere, rüyamsı konulara, kişilere eserlerinde sıkça değinir. Romanları birer seyahat romanı gibi mekandan mekana, zamandan zamana atlayarak ilerler.

Eserlerinde aşk-yalnızlık, intihar, yaşama bağlılık gibi zıtlıklara yer vermiştir.

Bazı eserlerinde geri dönüş tekniğine yer vermiştir.

Eserlerinde, yazarın içinde bulunduğu kültür ve sanat çevrelerinin izlerine yer verir.

Teknik yönüyle modernizmi esas alan roman, hikaye yazarları arasındadır.

Hikâye ve yazıları “Yarın, Türk Dili Oluşum, Varlık, Gergedan, Arges” gibi dergilerde çıktı. “Rapsodi” dergisine kadın ve gezi sayfaları hazırladı.

Buket Uzuner’in Eserleri

Roman

İki Yeşil Susamuru Anneleri, Babaları, Sevgilileri ve Diğerleri, Balık izlerinin Sesleri, Kumral Ada Mavi Tuna, Uzun Beyaz Bulut-Gelibolu, İstanbullular

Öykü

Benim Adım Mayıs, Ayın En Çıplak Günü, Güneş Yiyen Çingene, Karayel Hüznü, Şairler Şehri

Gezi

Bir Siyah Saçlı Kadının Gezi Notları, New York  Seyir Defteri, Şehir Romantiğinin Günlüğü.

Deneme

Selin ve Cem’le Yolculaklar 

Otobiyografi

Gümüş Yaz, Gümüş Kız

 

Şu yazılar da ilginizi çekebilir

Ahmet Hikmet Müftüoğlu Göktürk Kitabelerini Romana Konu Edinen Sanatçı

 

Arif Nihat Asya Bayrak Şairi Hakkında Merak Edilen Her Şey

 

Add a Comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir